سیبا (راهکاری برای اخذ نمایندگی بیمه به صورت اینترنتی)
3733
rtl,page-template-default,page,page-id-3733,bridge-core-2.4.5,qode-quick-links-2.1,bridge,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-23.0,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.3.0,vc_responsive
 

بانک اطلاعاتی جامع حوزه شعب و شبکه فروش (سامانه سیبا۱)

مقدمه

 

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع حوزه شعب و شبکه فروش مبتنی بر دو اصل فرآیند توسعه نرم افزار و شناخت کسب و کار می­‌باشد. از آنجا که نیروهای انسانی شرکت سیمرغ آشنایی کاملی نسبت به ساختار شرکت سهامی بیمه ایران و از طرفی ارتباط تنگاتنگی با شبکه فروش کارفرما دارند در هنگام توسعه نرم افزار و به منظور دریافت نیازمندی­ ها بسیار چابک تر می­توانند عمل نموده و همگام با مشتری در این مسیر قدم بردارند. از دیگر سو فرآیند توسعه نرم­ افزار، ساختار لازم جهت دریافت نیازمندی و تبدیل آن به محصول را مشخص می­ نماید که هر چه این فرآیند­ها مشخص­ تر و طبق استاندارد­های موجود در صنعت نرم افزار باشد، محصول باکیفیت­ تر و در زمان مناسب­تری به مشتری ارائه خواهد شد. پیمانکار با توجه به سابقه قابل ارائه در زمینه توسعه نرم افزار و استفاده از به­روش های صنعت این اطمینان خاطر را به کارفرما می دهد که در طی انجام پروژه مشتری را همراهی نموده و در زمینه تحویل نرم ­افزار مناسب تمام تلاش خود را به انجام رساند.

مشکلات روال سنتی در نگاه کلی

 

  • هدر رفتن کاغذ
  • سردرگمی و انتظار متقاضی
  • افزایش هزینه‌های ارتباطی
  • افزایش تردد،آلودگی محیط زیست
  • عدم شفافیت در فرآیندها
  • احتمال فساد در فرآیند‌ها
  • عدم پاسخگویی در فرآیند صدور مجوز

دستاوردهای اجرای طرح

 

  • کاهش تعاملات رابطه‌ای و توسعه تعاملات ضابطه‌ای
  • تسریع در انجام استعلامات مربوط به شخص و تضامین
  • اطلاع رسانی سریع تغییرات در روال‌ها و فرآیندها
  • کاهش اتلاف وقت متقاضیان و کارمندان
  • حذف پرونده های کاغذی و ذخیره نسخه الکترونیکی در پایگاه داده
  • شفاف‏سازی و تسهیل و تسریع در‌ارائه خدمات
  • حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیک

مولفه‌های شاخص سیبا

 

  • مدیریت اطلاعات شعب و نمایندگان اجرایی
  • مدیریت گردش کار
  • رتبه بندی شعب و نمایندگی
  • ارتباط با دیگر سامانه‌ها
  • مدیریت اطلاعات محصولات
  • پالایش فعالیت و عملکرد واحد اجرایی
  • مولفه بازگشایی، تعلیق و لغو شعب اجرایی
  • مدیریت اطلاعات محصولات بیمه ای

ویژگی های برتر سیبا (سمت متقاضی)

 

  • امکان مشاهده مراحل طی شده در صفحه شخصی متقاضی
  • مشاهده پیام‌های امور نمایندگان در پروفایل شخصی
  • امکان بارگذاری مدارک در سامانه
  • امکان مشاهده زمان و نتیجه مصاحبه

ویژگی های برتر سیبا (سمت امورنمایندگان)

 

  • مشاهده وضعیت پرونده‌های هر استان
  • دسترسی جداگانه برای کارشناسان حراست و پولشویی جهت ثبت مستقیم استعلام
  • دسترسی جداگانه برای کارشناسان آموزش جهت ثبت مستقیم نتایج دوره‌ها
  • امکان دسترسی به سوابق دوره‌‌ها و آزمون‌ها